SV: Ingen 53

Hampus Johansson j.hampus at yahoo.se
Tors Nov 26 09:59:03 CET 2015

Ja, det här var faktiskt intressant trots att jag aldrig tänkt på det förut.
Angående vilka år som haft 53 nummer så tror jag inte det finns en för 1987 som du skrev. I alla fall inte om man ska tro INDUCKS. Däremot verkar det finnas en i både Norge och Danmark för det året. När jag tittar vidare på vilka år som har 53 nummer i Norge så ser jag att det finns fler olikheter:
Det första året med 53 nummer var redan 1960.Norge hade ingen nr 53 1964 men istället än 1966. Förutom 1987 och 2009 verkar Norge också gett ut nr 53 även 2010.
Med det sagt verkar det faktiskt stämma någorlunda väl att utgivningen inte hela tiden har följt de veckor som haft nr 53.
/2936