Ingen 53

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Fre Nov 27 10:27:48 CET 2015

Anders B:

>Som den nästan felfrie Diös - och många andra med honom - naturligtvis vet
>skedde de två första förändringarna, 1956 respektive 1959, inte vid
>årsskiftena.

Oj, självaste herr Berglund ger sig in i
diskussionen. Vilken ära! Jag kan tipsa
befolkningen om att slå upp ett storartat index
av Anders i NAFS(k)uriren nr 9 från 1982, vilket
i mångt och mycket ligger till grund för hela det här ärendet.

Men sedan dess måste antingen han eller jag
(troligtvis båda) ha blivit aningen mer
förvirrad/e och mindre felfri/a. Om jag noterade
förändringar från 1956, 1957 och 1959, måste jag
undra hur "de två första" kan vara "1956 respektive 1959"?

Sen stämmer det givetvis att jag avstod från att
ange när på åren förändringarna skedde. Den
officiella förklaringen är förstås att jag ville
hålla min redogörelse klar och översiktlig och
inte klägga ner den med för många
detaljuppgifter. Den verkliga förklaringen är
förstås att jag inte orkade slå upp och dubbelkolla sagda uppgifter.

>Det fick mig att göra än en tankedykning ned i nörderidjupen och komma upp
>igen med funderingen att denna tredje utgivningstaktsförändring strängt
>taget kan ha skett redan 2005, dvs. när som helst under tiden 2005-2009,
>även om det var först i och med årsskiftet 2009/2010 som det märktes.

Kära hjärtanes, det var då det nördigaste jag har
hört i hela mitt nördiga liv. Hoppas att nån
annan svarar på det, så att jag slipper! ;-) :-)