Re: Är Stefan Diös hedervärd eller hyllningsvärd?

Anders Gronlund andlund at yahoo.com
Tors Nov 10 12:31:25 CET 2016

Både hedervärd och hyllningsvärd borde det väl rimligtvis bli då, oavsett om det ena eller andra var oavsiktligt eller fel från början.

 Subject: Är Stefan Diös hedervärd eller hyllningsvärd?
 To: ankism at nafsk.se
 Date: Thursday, November 10, 2016, 9:42 AM

 Ja, vad tycker ni?

 Att jag undrar är för att det på webben sedan länge
 står att den
 utmärkelse HACKEBIFF som Stefan har fått betyder
 "Hyllningsvärd,
 ankistisk, celeber kvackare, evigt bofast inom fanatismens
 frontlinjer". Men jag upptäckte häromdan att det i NK 9
 istället står
 "Hedervärd". Vad står det på medaljen egentligen? Och vad
 borde det
 stå?

 (Detta noterade jag när jag bläddrade efter fler fakta att
 lägga in i
 Ordningsfrågan. Igår var det för första gången Olof
 SIverbo som knep
 förstaplatsen. Grattis! På http://nafsk.se/ordning/161109/ kan man
 spela gårdagens ordningsfråga i efterhand utom tävlan och
 se om man
 också klarar att få hela 15 poäng som både Olof och
 Hampus fick.)