Hypnotiserad av Schroderus?

Per Starbäck per.starback at gmail.com
Sat Juni 24 11:13:18 CEST 2023

Tack för det, Stefan! Jag tänkte i första hand att åtminstone du och
Karl-Erik förmodligen skulle kunna svara genast på detta.
Det var jag och inte min vän som hade förvanskat Scroderius namn på vägen.

Nu har jag läst (om) serien själv. Den känns nog vagt bekant, men inte
särskilt mycket. Mer som att jag köpt tidningen under en tid på 1980-talet
när jag köpte många gamla Kalle Anka-tidningar som jag plöjde igenom och
att jag kanske bara läst den en gång då strax efter köpet.  Ja, precis så
var det nog också.