SV: Nyheter

Nässén Greger grnas at wmdata.com
Fre Aug 17 00:18:54 CEST 2001

> Jag har inte köpt dessa alster, så jag vet inte om de har nummer.
> Jo, "Kapten Morgans skatt" har jag, men på den såg jag inget nummer.
> Om de är "löpnumrerade", så håller jag med Stefan.
> Men tänk om det kommer fler sådana här udda saker,
> som ingår i "EQ", då känns det litet fel med titeln "Äntligen
> Tillbaka".

Jag tycker inte EQ är en bra kod. Egmont Quarterly är väl nån intern
benämning på Egmont. Den står ingenstans på tidningarna. Jag har köpt nästan
alla "äntligen tillbaka" som kommit ut. De har den titeln + figurens namn på
ryggen, och "äntligen tillbaka" står också överst på framsidan. De har ingen
tryckt löpnumrering, men tryckår anges på sidan 3. De har inget ISSN-nummer,
bara ISBN, så de ingår inte i nån officiellt registrerad serie. Det finns
ett TIDSAM-löpnummer vid streckkoden som anger utgivningskvartal, tror jag,
men det är väl bara intressant för distribution och returer.

Jag föredrar AET för "äntligen tillbaka"-tidningarna, med ett fiktivt
löpnummer som anger ordningen de kom ut, dvs AET 1, 2, 3 osv. Udda titlar
med samma standardformat som AET kan få egna koder, var för sig eller en
gemensam när det passar.

Mvh
Greger N