Varningar

Kjell Croné kjell.crone at ifsworld.com
Mon Dec 10 01:32:48 CET 2001

Stefan :
------
>Dat:se/KAJ 1961r     #467 Field XAPP <DD,DA,HDL> in issue file
>is really different from XAPP <DD,HDL2,DA> in story file
skall vara [xapp:DD,DA,HDL2]
------
>Dat:se/KAJ 1965df    #474 Concatenating very different descs
><Piccolo is coin collector> and
<Unintended big tip>
båda är rätt.
FJ ger en myntsamlande piccolo ett sällsynt och värdefullt mynt som dricks.
------
>Dat:se/KAJ 1967u     #474 Concatenating very different descs
><First school day> and
<DD wears rain clothes for waking up HDL>
båda är rätt.
Kalle tar på sig regnkläder och sprutar vatten på knattarna så de vaknar
inför den 1:a skoldagen.
------
Dat:se/KAJ 1974r     #474 Concatenating very different descs
><tuxedo delay> and
><gets stuck in dressing table while searching for cufflinks>
båda är rätt, men "tuxedo delay" är en något knapphändig beskrivning.
Kalle blir försenad då han fastar i byrån medan han letar efter
manschettknapparna till sin smoking.
------
>Dat:se/KAJ 1977zd    #474 Concatenating very different descs
><gorilla night watcher> and
<Supermarket's philosopher>
personligen tycker jag att "gorilla night watcher" är rätt och
att "Supermarket's philosopher" är obegriplig.
Kalle har en zoo-affär och låter en gorilla vakta under natten.
en inbrottstjuv kommer in och gorillan tar hans kläder och pengarna i
kassaapparaten. på morgonen kommer Kalle till affären och då sitter
inbrottstjuven naken (!) i gorillans bur.
------

kjell