Diverse böcker

Stefan Persson reimersholme at hotmail.com
Ons Aug 14 18:56:18 CEST 2002

----- Original Message -----
From: "Kjell Croné" <kjell.crone at ifsworld.com>
To: <inducks-se at stp.ling.uu.se>
Sent: Tuesday, August 13, 2002 10:12 PM
Subject: RE: Gisles »Ankismen«

> Hmm, kanske inte helt lyckat.

> Hmmmmm igen.

Jag minns att vi diskuterade något i stil med

JAG       h1
JAG JKA   h2
JAG JKA 1 h3
JAG JFJ   h2
JAG JFJ 1 h3

förut, och nu inser jag att en sådan lösning skulle drabbas av samma problem
som nämns ovan, vilket gör att den lösningen kanske inte skulle vara så bra.

> Det kanske är lika bra att skippa h2-raden och
> helt enkelt använda löpnumrering på alla böcker vi hittar.
> Då blir det väl
>
> "Böcker (ej serieböcker) 1".
> resp.
> "Böcker (ej serieböcker) # 1"
>
> och "XX h1" kan ju bytas till "BOK h1".

Kanske. När vi diskuterade "Jag"-böcker, har jag för mig att det var någon
som sade att det skulle vara opraktiskt att lista dem som "JAG 1", "JAG 2"
o.s.v. (alternativt med årtalsangivelse) eftersom man i så fall skulle
behöva leta rätt på indexet för "Jag"-boken för att veta vilken bok det rör
sig om. I fallet "BOK" skulle samma problem uppstå. Å andra sidan anser jag
att "Jag"-böcker är betydligt intressantare i sammanhanget än "BOK"-böcker.

Stefan