SV: SV: Stora otympliga böcker

kcr at inducks.org kcr at inducks.org
Tis Juli 18 17:27:22 CEST 2006

Stefan:
> Jag har försökt göra en lista på 100-sidorsböcker...

> KJULAFT  Kalle Ankas Julafton [indexed:1 issue]

Detta är inte någon 100-bok, den liknar mer en Glada Julparaden.

> Har jag missat några?

Kalle Ankas Skattkammare [KSK] 1959

Jag har dålig koll på vad som kom ut under 80-talet och framåt,
men det borde väl ha kommit ut minst 2 böcker / år.
Åtminståne en under sommaren och till julen.
Fram t.o.m. 1986 kom "KA Sommarlov" och "Vinterkul med KA".
Hur jag än räknar verkar det fattas något från 1987 och framåt.
T.ex. under åren 1990-92.
I Danmark utkom 2 "Gavehæften" / år under denna period.
Det vore konstigt om dessa inte kom i Sverige.

> En till sak som diskuterades var de
> inkonsekventa förkortningarna WDS, K, G och WA.
> Ska vi ändra dessa till WDS, WDK, WDG och WDAE
> ("WDÄ" ej möjligt)?

Jag skulle absolut föredra WDK och WDG.
Om WA ska bli WDA, WDAE, WDAS eller något tål att fundera över.

Kjell