Utgivningsdata

Stefan Persson spe at inducks.org
Mon May 22 06:19:48 CEST 2006

Kjell Croné wrote:
> Finns det någon anledning till att dessa ej är angivna?
> Jag tänker i första hand på Joakim (J), Mina Djurvänner (MD), Musse Pigg
> (MP), Nalle Puh (NP), OJs Kluriga Magasin (OM), Prinsessan (PR),
> Stål-Kalle (SK) och Disneys TV-serier (TV).

Jag kände inte till exakta data när jag indexerade tidningarna och
brydde mig därför inte om att fylla i årtalet heller. Men år och i många
fall även månad borde vara lätta att fylla i.

> Men MP har väl alltid varit månatlig, kan vi inte ange månaden som
> utgivningsdatum på dem?

Varannan månad från 1992-1995 samt sedan sommaren 1997, i övrigt månatlig.

> Dessutom saknas datum på många Pocket-böcker, finns det någon som kan
> kolla upp dessa?

Det står ett tryckår i tidningarna, detta borde oftast kunna användas.

> Vilka nummer det rör sig om kan ni se här (felkod #227):
> http://coa.inducks.org/inducks/logs/se.log1

Angående loggfilen: observera att COA använder en gammal version av
DIZNI, och det finns en del skillnader jämfört med nya DIZNI:
* Fel #227 verkar ha försvunnit, jag vet inte varför och tycker inte om det.
* Fel #226 har flyttats till se.log2.
* Fel #225 har flyttats till dizni.log2.
* Fel #289 om publ och size gäller inte på grund av annorlunda hantering
av dessa fält i nya DIZNI.

Eftersom COA inte ännu anpassats till den sammanslagna persons.inl
(istället för indexers.inl, creators.inl etc.) kan COAs version av DIZNI
inte uppdateras, så vi får leva med några felaktiga varningar i loggfilen.

Stefan