SV: SV: Stockholms Dagblad

Stefan Persson spe at inducks.org
Tis Feb 6 15:54:13 CET 2007

On 2007-02-06 23:40, Bror Hellman wrote:
> Nej, jag vet. Jag skall begära fram dem på KB om jag får någon natt ledig.
> Jag måste ju också
> kolla ett par namn byten i den vevan. Det jobbiga med HV, etc. är att de här
> i Stockholm *bara* finns på KB... Jag kan inte gå tilld et lokala
> biblioteket och kolla in dem.

En annan nackdel är att man normalt inte får låna hem saker från KB, utan måste
sitta där och titta på dem. Om man har en bärbar dator med ett bra batteri går
det väl för sig, men annars måste man skriva ner anteckningar på papper som man
sedan för över på dator, vilket innebär extra besvär.

KB har väl inte heller öppet nattetid?

Jag antar att dagstidningar är enklare, eftersom de finns på mikrofilm som man
själv kan plocka från hyllorna på KB.

Stefan