Avvikande svensk indexering av Äntligen tillbaka

Stefan Persson spe at inducks.org
Ons Feb 16 21:29:02 CET 2011

On 2011-02-12 18:25, Greger, NAFS(k) wrote:
> Jag blev lite förvånad att den är indexerad som nr 4 i serien
> Äntligen tillbaka:
>
> http://coa.inducks.org/issue.php?c=se/AET++4
>
> Jag undrar varför? Den ser inte ut som ordinarie nummer i AET och det
> står väl inget om att den ingår i den serien. Det är ju inte precis så
> att vi äntligen får se serier Barks igen...

Det var en diskussion om detta för länge sedan och det beslutades att den skulle
ligga under "Äntligen tillbaka" på grund av samma TIDSAM-kod.

> Jämför med Danmark och Norge som har egna koder för minnesutgåvan om Barks.

"Äntligen tillbaka" finns inte i Danmark, bara i Sverige och Norge.

> Jag tycker vi ska följa grannländernas indexering för AET och koda om nr
> 4 och 7.

Det är mindre jobb om man bara låter dem ligga kvar där de ligger idag...

Hälsningar
Stefan