Tecknardebatten

Erik Palm erikpalm at hotmail.com
Tors Feb 3 20:35:02 CET 2000

Hej alla ni som diskuterar anktecknare i dagens KA&C:o!
Ni har väl inte glömt BRANCA? I mitt tycke är det han som tecknar snyggast
nuförtiden (se på de härliga uttrycken och bilderna i t ex den där serien
där ankorna letar efter tomtarnas guld i skogen eller vad det var, den gick
nog häromåret... underbar!) Hans stil är som en blandning av Barks vid
50-talets mitt och Barks sent 60-tal.
Tyvärr verkar det som om Branca inte får/vill teckna alls mycket längre,
vilket jag tycker är tråkigt. Är det någon som vet något om honom, han ska
väl inte sluta eller så?

Koll 1987 Erik Palm