Sven

Anders anders at anders.cx
Tors Okt 25 01:45:10 CEST 2001

Kan bara hålla med om att plastleksakerna är onödiga!
Jag jobbar på ICA under somrarna, och det är alltid lika intressant
att se vilka onödiga prylar som skickas med serietidningarna.
På grund av dessa får det plats 1/4 så många tidningar i
tidningsstället, om man jämför med de tidningar som inte skickar med
leksaker.

En tidning hade lyckats skicka med en trombone i plast, eller vad det
nu var, vilket gjorde att det gick att trycka ner  t v å  exemplar av
tidningen i hyllan. Då tröttnade jag och tryckte helt enkelt in
resterande exemplar u n d e r tidningshyllan, och där fick de ligga
tills det blev dags att skicka tillbaks dem.

Dessutom lyckas leksakerna på något mystiskt vis försvinna ur
tidningarna. Och en tidning utan leksak går ju inte att sälja.

Nä, det var bättre förr – då kunde man dessutom tjuvläsa tidningarna
på kafferasten utan att hindras av plastöverdrag! :)

2596 – Anders Karlsson