Kalle Anka = Marve Fleksnes?

Karl-Erik Lindkvist caltex at algonet.se
Fre Jan 9 11:11:01 CET 2009

Serien (som mycket riktigt avhandlades i syrlig ton av Ingemar Unge i
DN) handlade om jag inte minns fel om hur knattarna låser in sig på
sitt rum och vägrar komma ut. Samma plott finns mycket riktigt i TV-
serien med Rolv Wesenlund där det var Fleksnes moder som låste in sig.
Jag vet att jag skrev till NAFS(k) om det här, men kommer inte ihåg
vilket nummer av NK kommentaren skulle varit införd i. (Men jag började
med något i stil med "Galton & Simpson avslöjade!".)

/KEL