Kalle Anka-vrak

Kjell Croné kjell.crone at ifsworld.com
Tis Feb 17 09:17:53 CET 2004

Igår var jag inne i butik som säljer och hyr ut dykarutrustning.
De arrangerar även dykarresor till olika platser i världen.
På en av dessa resor ingick ett antal besök till gamla vrak på havets botten
och
i annonsen beskrevs 2 av dem som Kalle Anka-vrak.
Jag var naturligtvis tvungen att fråga vad detta var och
hon förklarade att detta är vrak som står fullt synliga och med kölen på
bottnen.

Kanske ett framtida ord för SAOB.
(Svenska Akademins Ordbok, som ska innehålla alla ord som någonsin förkommit
i svenska språket)

Det är väl oftast i Paul Murry's historier som gamla vrak förekommer.

Kjell