CVS

Stefan Persson spe at inducks.org
Sön Jan 5 18:42:43 CET 2003

Per skrev dagen före julafton:

 > Du menar att ändra själv? Återkom i så fall privat till mig så får du
 > användare och lösenord till cvs-repositoriet. Hm, du har visst ingen
 > standardförkortning som indexerare. Hittills har jag låtit
 > användarnamnet varit identiska med dessa, så det vore kanske praktiskt
 > om du skaffade en sådan först.

Det skulle även vara trevligt om andra vore intresserade att uppdatera
se.dbi över CVS.  På http://stp.ling.uu.se/~starback/inducks/cvs.html
finns diverse användbar information om hur man installerar CVS på sin
dator om man använder Unix eller Windows.   Har man Macintosh kan man
använda MacCVS från http://www.maccvs.org/, en annan CVS-klient med
samma namn från http://www.wincvs.org/ eller MacCVSClient från
http://www.heilancoo.net/MacCVSClient/, men jag har själv aldrig använt
CVS under Macintosh, så jag vet inte hur något av programmen fungerar.

Jag har själv använt CVS sedan 1999 och tycker att det fungerar utmärkt.
 Vill man bara ladda ned den svenska delen (c:a 4½ MiB) anger man att
man vill ladda ned "sedbi", vill man även ha allt annat (minst 50 MiB
skulle jag tro) anger man istället "inducks".  Var dock uppmärksamma på
att alla inte gillar att man ändrar i deras filer.

Stefan